Naufraxos



Préstenme los perdedores derrotaos, pero préstenme tamién los héroes derrotaos. La historia de la lliteratura y del cine ta enllena de héroes derrotaos, capaces de reblagar les dificultaes pa morrer al borde. Hai un romanticiscu na derrota que esixe que nun sía una derrota cualquiera, sinón una derrota por altos ideales: l’amor, l’amistád, l’honor, la fidelidá... La vida asítiase nun peldañu perbaxu los ideales qu’enfrenten a la muerte pa cayer derrotáu, llegáu’l casu. Navigare necesse est, vivere non est necesse, paez que dixo Pompeyo a los sos marineros, que nun s’atrevíen a embarcar pol mal tiempu. Vivir nun importa ensin dalgo que mueva esa vida nuna dirección concreta, y ello anque lleve al nafraxu final. De fechu, too al rodiu de mio paez un gran naufraxu. Asturies ye un naufraxu permanente. Asonsaña un barcu al aldu d’un futuru de perdedor. Les empreses cierren, les subvenciones (maná européu) dexaron d’aportar, los políticos del signu que sían, y toos nos damos cuenta menos ellos, algamen cotes antolóxiques d’imbecilidá, el Musel nun recibe barcos, del aeropuertu cásique nun salen aviones, les conexones ferroviaries son decimonóniques y les carreteres esgayen pola falta de conservación ellí onde haya dalgo que conservar, que non toa Asturies dispón de carreteres (lo que xunío a la situación d’aeropuertos y trenes, afortunadamente dificulta l’exiliu de la mocedá), les cais vacíense y les cases argayen soles... D’esto yá escribí anantes, pero agora trátase de reflexonar sobre los restos, la basura, el naufraxu de carácter del asturianu.
Los asturianos en tierra de naide. Siento dacuando que vieramos la Tierra dende otra galaxa, como un sistema solar propiu, onde Asturies sedría un planetucu absurdamente pequeñu, al marxe de la realidá, asina como lu dibuxara Ruma Barbero en Les Noticies hai tiempu. Vuelvo con Argullol cuando diz que la historia del naufraxu ye la historia íntima de la humanidá. Pa los asturianos, el naufraxu ye una condición íntima y pública al empar. Superar el naufraxu pue ser un bon motivu pa naufragar otra vuelta. Rindise y llevantase. Rindise y llevantase. Nun hai amor más qu’onde hai dalguna forma de renuncia, escribió María Zambrano. Tamos avezaos a renunciar. Falta namás que no llevantemos, anque sía pa dar tortes. 


Anduliar peles cuenques mineres aseméyase a escargatar nos restos d’un naufraxu. Los castilletes y los edificios asomen al cantil urbanísticu, a un cantu cayer de puru abandonu, con una incapacidá vergonzante de nuestro pa disparar la creatividá y emplegar los millones d’euros que nos dieron en remocicar el nuestru mundu. Les cais arregallaes paécense a les cares de la xente: la mesma derrota asumida en cautividá, les mesmes engurries del tiempu pasáu y sufríu. Los ortigales de los xardinos y les cagaes de los perros decoren l’escenariu apocalípticu d’un naufraxu anunciáu y too paez menos. Dalquién dirá que soi agoreru por demás, pero convendría decatase de que val más entamar a xubir que siguir somorguiándonos nel naufraxu hasta que sía demasiao tarde (si nun lo foi yá). El  casu ye que n’Uviéu o Xixón, con tar meyor, noto tamién esi naufraxu de carácter. El paisaxe físicu espeya’l sentir psicolóxicu del paisanaxe avieyáu y tristón. Repaso nos periódicos les declaraciones de los políticos y tiro d’hemeroteca p’afitar que les esmoliciones d’hai trenta años siguen siendo les mesmes. Poro, concluyo que nun ye consecuencia de la crisis, esa palabra qu’actua últimamente como conxuru bruxeril pa desplicalo too. El naufraxu despidióse del pesimismu asturianu y camudó en realismu inciertu. Cualquier pintor que s’aventara a resumir nun cuadru l’estáu actual d’ánimu de los asturianos atoparíase nun problema de grises y colores abuxaos indistinguibles. Amás, tendría que pintar a mitaes una batalla naval y el naufraxu consecuente de tolos contendientes nel combate.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.