Esperar


Con muncha frecuencia la vida consiste n’esperar, esa suerte d’hibernación na que dedicamos el tiempu a pensar. Nun sabemos bien qué: si’l futuru o’l pasáu o’l presente inmediatu. Esperar nun hospital, na estación del tren, que termine una conferencia o una película. La espera ye una forma de muerte porque aseméyase a una negación pola activa consecuencia de vivir. Con esto último refiérome a que vivir supón tar y ser nun agora activu, acorrompináu de continues decisiones, un espaciu de movimientu simbólicu que s’agranda cola espera pa detenese, pa suspendese al empar. Cuando esperamos nun vivimos el presente sinón que miramos el final d’esti presente abegosu del que queremos prescindir cuanto enantes.
En dellos llugares hai sales d’espera, purgatorios onde embolicamos el nuestru tiempu y qu’Augé definió como non-llugares. Les sales d’espera diséñense col enfotu d’asitianos na nuestra vida, de facela sólida y real. Pero atopo un daqué traicionero nesa música ambiental de melodíes suaves y tristones, neses paredes de cuadros abstractos y lluz indirecta, neses sielles siempre incómodes y funcionales a mitaes, neses ventanes a la nada, y neses miraes durmientes de los qu’esperen con ún. Non, la vida nun ye más sólida nes sales d’espera. Siacasu, pasamos tantu tiempu n’espera (al teléfonu, a la puerta’l xefe, al pie de la estatua onde quedamos cola pareya...) que lo normal paez esperar, y la vida son esos rellumos ente los duelgos de la eterna espera. Solo entós podríamos convencenos de que les sales d’espera faen la vida más sólida. Escribe Rafael Argullol que, esamináu un fechu con cercanía y procuru, lo normal nunca esiste, y la Historia, como la nuestra vida, ye un saltadoriu d’anomalíes, de xiros imprevistos, de contradicciones incomprensibles... Vivir sería una anomalía y la espera l’estáu natural del ser humanu.
Por embargu, quiero pensar que cualesquier sitiu de pasu pierde’l carácter de llugar si nun va acompangáu d’un sentíu vital d’utilidá. Nun se trata d’una utilidá llaboral nin rentable (nun fai falta medir económicamente tolo que s’acomete), pero sí de tola utilidá que puea predicase de exercer la vida. Porque vivir pamidea ye un exerciciu, un exercer diariu, continuu, responsable y consecuente con ún mesmu. Nesi debalar perpetuu la espera apruz como una torga metanes el camín o, cuando menos, una llamuerga qu’amenorga la capacidá de movese. L’exerciciu de vivir desapaez na espera convirtiendo la vida nun alendar ensin consecuencies.


Pa volver la espera dalgo con xacíu, pa enllenala, ocupámonos en lleer, escuchar la radio o’l MP3, consultar el móvil o la tableta. Buscamos asina una ventana pa siguir elixendo, optando, viviendo en resume. Dalgún día daréme cuenta de que tola vida n’amplitú ye una gran espera qu’arredolamos a cada pasu a la gueta por facer dalgo, lo que sía que dea sentíu a esta anomalía vital pela qu’arrebollamos de contino, hasta qu’alcontramos el fondu, ellí onde nos espera Ella, la infinita espera.

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