Agora
que’l fervollar políticu algama un puntu d’ebullición inesperáu
pregúntome si la sumisión xeneralizada (que critiqué durante años
nun ermu silenciosu de rechazu ayenu) entama a finar con mayor o
menor puxu. Hai nicios d’una respuesta afirmativa a esta pregunta.
La sumisión supón, mal que bien, una llimitación de la llibertá,
cosa cola que nun descubro’l Pacíficu, y tamién una atentáu a la
llibertá ayena en presente y en futuru. Esto ye qu’opera non solo
respective a la llibertá particular y egotista de caún sinón
tamién a les espectatives y situaciones xenerales de los demás.
Amás d’ésto, nun sé si tolos dominantes ofrécense, seique ensin
sabelo, como dominaos, como escribe Argullol, pero tampoco descarto
qu’heba un enfotu innatu d’adoración pol poder, que lleva a la
sumisión. La sumisión como xen del ADN.
Paez
entós que nun momentu dáu les persones deciden camudar la llibertá
llendada poles llibertaes del restu por un sentíu de satisfacción
llimitada, a la que tamos avezaos de cuantayá y que ye, pamidea, el
xerme de l’autosatisfacción que suel llamase sumisión. Cuando la
bayura de les clases altes s’esfana percima la mesa, les migayes
algamen el cantu y caen hasta los dominaos, un principiu de
satisfacción llimitada engarrota los impulsos de superación pa
dexase banciar nel trubiecu de la sumisión como sonce mecanismu de
supervivencia. Pa qu’esistan amos, necesítense esclavos. Tamién
ye verdá que non tol mundu pue permitise heroísmos, pero nun ye
menos cierto que, dacuando, decatase de la situación yá abonda
p’argayar la sumisión o pa sopelexar polo menos el pesu d’enrriba.
Naide dixo que fora fácil. Yá Chateaubriand escribió dalgo asina
como qu’una revolución ye como un xubiléu. Absuélvense tolos
crímenes al empar que permite otros mayores. Esta visión
conservadora nun dexa de tener un aquelli de cierto, pero la
inxusticia ante la sumisión pue ser peor que la revolución.
La
sumisión ruempe los llazos y los compromisos, ciega la vista a lo
lloñe, rinde cultu al propiu embeligru. La sumisión asiéntase
sobre la codicia y sobre l’ambición. El sumisu muerre depués de
naguar tola vida pola imaxe del amu. El sometíu ambiciona alicar
sobre les cabeces ayenes, como vió siempre facer a los amos, cabeces
como únicos escalones almitíos pa xenerar nueva sumisión. La
sumisión necesita d’una base sólida de sumisión onde les
posibilidaes d’ascender al poder sían estreches, anque non
cerraes. Asina, dalguna gota d’orbayu ha ascender pel cristal de la
ventana dende la que s’achisba pal poder, pero la mayor parte del
agua queda abaxo o pegao en metá de la nada social.
Dos
polos: poder y sumisión, sumisión y poder. La mesma moneda
comunícase per vasos pequeños que permiten alimentar les esperances
y la codicia. Si salquién lo fai, otru tamién pue, y ¿por qué nun
podría ser yo? ¿Qué tengo yo que sía diferente del poder? Val la
superviviencia de momentu, siempre que tantigüemos el quiciu d’una
puerta y una escalera. Asina va pasando la vida, consintiendo la
tiranía que permite l’aliendu sonce de la comodidá. Les crisis
pasaxeres acuriosen les espectatives y les perspectives, y depués
entama la folixa otra vuelta, con dominadores y sumisos, asina hasta
qu’un día france la rueda igual que s’escacharraron otres
dinámiques que paecíen divines hasta que la solidez desapaez y
l’esbentíu d’un cambiu de paradigma decide otres siendes más
improbables. Pasó cola esclavitú o col comunismu, pasa col machismu
o la homofobia, y seguirá pasando con delles pautes culturales
(magar qu’heba supervivencies aisllaes). Refiérome a esos vezos
cásique naturales polo muncho y munchos que pensaron durante
sieglos que lo yeren. Y la esperanza sedrá motor y conclusión,
causa pa siguir y epitafiu o resume de la sumisión. ¿Quién
necesita una revolución cuando se caltién la esperanza?