Sobre la sumisión

Agora que’l fervollar políticu algama un puntu d’ebullición inesperáu pregúntome si la sumisión xeneralizada (que critiqué durante años nun ermu silenciosu de rechazu ayenu) entama a finar con mayor o menor puxu. Hai nicios d’una respuesta afirmativa a esta pregunta. La sumisión supón, mal que bien, una llimitación de la llibertá, cosa cola que nun descubro’l Pacíficu, y tamién una atentáu a la llibertá ayena en presente y en futuru. Esto ye qu’opera non solo respective a la llibertá particular y egotista de caún sinón tamién a les espectatives y situaciones xenerales de los demás. Amás d’ésto, nun sé si tolos dominantes ofrécense, seique ensin sabelo, como dominaos, como escribe Argullol, pero tampoco descarto qu’heba un enfotu innatu d’adoración pol poder, que lleva a la sumisión. La sumisión como xen del ADN.
Paez entós que nun momentu dáu les persones deciden camudar la llibertá llendada poles llibertaes del restu por un sentíu de satisfacción llimitada, a la que tamos avezaos de cuantayá y que ye, pamidea, el xerme de l’autosatisfacción que suel llamase sumisión. Cuando la bayura de les clases altes s’esfana percima la mesa, les migayes algamen el cantu y caen hasta los dominaos, un principiu de satisfacción llimitada engarrota los impulsos de superación pa dexase banciar nel trubiecu de la sumisión como sonce mecanismu de supervivencia. Pa qu’esistan amos, necesítense esclavos. Tamién ye verdá que non tol mundu pue permitise heroísmos, pero nun ye menos cierto que, dacuando, decatase de la situación yá abonda p’argayar la sumisión o pa sopelexar polo menos el pesu d’enrriba. Naide dixo que fora fácil. Yá Chateaubriand escribió dalgo asina como qu’una revolución ye como un xubiléu. Absuélvense tolos crímenes al empar que permite otros mayores. Esta visión conservadora nun dexa de tener un aquelli de cierto, pero la inxusticia ante la sumisión pue ser peor que la revolución.


La sumisión ruempe los llazos y los compromisos, ciega la vista a lo lloñe, rinde cultu al propiu embeligru. La sumisión asiéntase sobre la codicia y sobre l’ambición. El sumisu muerre depués de naguar tola vida pola imaxe del amu. El sometíu ambiciona alicar sobre les cabeces ayenes, como vió siempre facer a los amos, cabeces como únicos escalones almitíos pa xenerar nueva sumisión. La sumisión necesita d’una base sólida de sumisión onde les posibilidaes d’ascender al poder sían estreches, anque non cerraes. Asina, dalguna gota d’orbayu ha ascender pel cristal de la ventana dende la que s’achisba pal poder, pero la mayor parte del agua queda abaxo o pegao en metá de la nada social.
Dos polos: poder y sumisión, sumisión y poder. La mesma moneda comunícase per vasos pequeños que permiten alimentar les esperances y la codicia. Si salquién lo fai, otru tamién pue, y ¿por qué nun podría ser yo? ¿Qué tengo yo que sía diferente del poder? Val la superviviencia de momentu, siempre que tantigüemos el quiciu d’una puerta y una escalera. Asina va pasando la vida, consintiendo la tiranía que permite l’aliendu sonce de la comodidá. Les crisis pasaxeres acuriosen les espectatives y les perspectives, y depués entama la folixa otra vuelta, con dominadores y sumisos, asina hasta qu’un día france la rueda igual que s’escacharraron otres dinámiques que paecíen divines hasta que la solidez desapaez y l’esbentíu d’un cambiu de paradigma decide otres siendes más improbables. Pasó cola esclavitú o col comunismu, pasa col machismu o la homofobia, y seguirá pasando con delles pautes culturales (magar qu’heba supervivencies aisllaes). Refiérome a esos vezos cásique naturales polo muncho y munchos que pensaron durante sieglos que lo yeren. Y la esperanza sedrá motor y conclusión, causa pa siguir y epitafiu o resume de la sumisión. ¿Quién necesita una revolución cuando se caltién la esperanza?

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