Sobre la muerte



Por cuenta de dellos fechos personales, bien recientes y tristes, dióme por anotar dalgunes impresiones sobre la muerte, ensin pretensiones de resolver lo que nun tien solución. Cavilgué abondo estos díes sobre la sombra de la guadaña y ando pensando que la muerte nun ye l’últimu pasu, sinón el primeru. Al morrer volvemos a la casilla de salida y la nuestra vida, na grandura l’universu y por muncho que-y fadie al natural egocentrismu humanu, queda namás como si esgayáramos l’aire cola mano. Y depués el silenciu de los sentíos. El sable onde dibuxamos les lletres de los nuestros pensamientos, eso que nos fai afirmar una identidá, esbórrase nel mar de la negrura. Nun ye que les lletres se dilan, ye que l’arena fúndese nel agua y los signos sufren el dañu collateral de la desapaición.
Si pudieramos interroganos sobre lo que se siente na nada de la muerte, descubriríemos la indiferencia. Pue paecer duro, difícil d’asumir pal nuestru egu, vanidá y arguyu d’humanos, yá lo dixi p’arriba, engrandecíos pola autoestima d’una vida conviviendo caún consigo mesmu. Pero’l mundu va siguir xirando tres nosotros, y un día tamién dexará de facelo, y pa entós más val que la humanidá tenga dexao la dixebra pa prau, porque va necesitar toles fuercies posibles pa salir del planeta y buscar otru sitiu onde abellugase, y tovía tengo duldes si nún tendrán que dir acullá pa escapar d’esti universu’l día que colapse. Asina que puestos a pensar en too esto, ¿a qué ánimu de trescendencia podemos pretender aspirar dafechu? La inmensidá de les galaxes acomplexa a pocu que repare ún nello, y arriendes si adicamos pa lo insignificantes qu’abulten les moliciones personales o ayenes. Les galaxes, les estrelles más cercanes o más llonxanes, solo sienten (si tuvieren capacidá pa sintir) indiferencia por nosotros y por too. Dalquién dirá como Ortega que, nun sabiendo si la vida d’ún ye importante o non, sí paez que ta ehí enantes que tolo demás. Respondo yo que lo malo que ye que tolo demás seguirá ehí cuando nun teamos y nun importará.
Pásame lo mesmo cuando miro’l mar. Préstame pasiar pel cai de cualquier pueblu costeru, dir en barcu de cabotaxe o n’alta mar, o contemplar cuadros d’atapeceres col sol escucando zorramplón nel horizonte. Pero en tou casu, llegáu’l momentu, voi sufrir esa comezón de que la muerte asonsáñase d’agua salada y pelleyu azul o verde. Como’l mar o’l cielu, la muerte evoca totalidá, serenidá y igualdá. Nin el mar, nin el cielu, nin la muerte distinguen unos d’otros, nada hai más democrático, y les foles y les estrelles fugaces son solo intres, como les vides humanes: una engurria na llanada de lo esistente.


¿D’ónde naz esi mieu a la muerte? De la vocación d’inmortalidá qu’a munchos inculquen de pequeños. Quiciás tamién d’una rocea interior que nun necesita d’enculturación nenguna. Con too, cuido que si dexaren que los neños aprendieren bien ceo la inutilidá de toa esperanza, llegaríemos a la conclusión que construyí cuantayá: que la muerte nun da mieu, sinón que despierta odiu.  L’otru día espresó nun sé quién per escrito, con munchu meyor aciertu, dalgo paecío a lo que camiento sobre la muerte. Dicía que’l bonu d’Epicuro enquivocóse en pensar que les persones tienen mieu a la muerte: lo que tienen ye reconcomiu por nun poder vivila... Vendría a ser una variación o coda a lo qu’acabo de proponer. ¿Cómo nun va espertar odiu o reconcomiu lo qu’escribe la llinia más definitiva de la nuestra vida? Y pancima, pa facer más sangre, escapa al nuestru control l’autoría de la ringlera última del nuestru manuscritu vital. Eso tan convincente, pedrés y fondo que llamamos muerte nun depende de nosotros más que na forma d’afrontalo. Inclusive podemos elexir el momentu, si aforoñamos el valor, la desesperación o la inconsciencia suficientes. Pero hasta ehí. Tolo demás que resta ye odiar o maldicir. La muerte asítianos nel mesmu llugar que la nada anterior a nacer. Volvemos al polvu, a la povisa puro.

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