Vinu de garrafón


Alcuérdome cuando tuvi la primer cinta de música (regrabable). Depués vendría’l primer compact disc, dalgo que nun tardando llamaríen CD. Pero agora quiero deteneme na cinta. Había un simbolismu de gourmet naquelles cintes de canciones esbillaes con procuru de báramu musical, seleccionando los pexes que nalaben nes agues radiofóniques y que yo pescaba pa les mis cintes, siempre sollerte a cortar les palabres cacipleres del llocutor. Porque daquella les emisores de radiu marcaben la sienda, el destín, les regles del xuegu mercantil de la conocencia musical. Nun había MTV, nin sobre too, piratéu. Sería inconcebible entóncenes imaxinar que’l tecláu d’un artefactu apurriera la discografía completa d’un cantante, toles películes d’un director o tolos llibros de munchos escritores. Convién decatase de que’l volume d’información sobrepasa abondo la capacidá (cognitiva, temporal o sensitiva) d’un ser humanu pa disfrutar de too ello. ¿Cuál ye l’enquiz d’esto?
Cayimos nel caos, nel desorde más absurdu, abiertu, impredecible. Hasta n’anarquía, davezu venceyada al desorde de forma enquivocada, hasta n’anarquía dicía, hai un orde, establecíu mediante mecanismos democráticos directos, igualitarios, de respetu polo ayeno, ensin políticos nin clases, pero orde. Les normes aprobaes pola ciudadanía d’abaxo p’arriba son normes tamién. Poro, acuriosen razón o logos nel sofá de la coherencia.
La música necesita armonía y lletra igual qu’un ser humanu precisa asitiar un llibru nel estante cimeru d’un requexu’l salón. Non toles persones ordenen igual los sos llibros o los sos discos, pero munchos dirán que’l desorde nel que viven supón un orde pa ellos. Por embargu, hoi’l coleccionista de discos, películes o llibros ellectrónicos ye un ser omnímodu, antropófagu, de picu bastu y sometíu al imperiu totalitariu de la gula virtual. La sociedá de la información, postsociedá, sociedá líquida o como sía que queramos llamala, embute a los sos semeyantes nun canibalismu intelectual basáu nel aforoñamientu de cultura ensin dixestión. Come y nun s’alimenta. Graba y graba megabytes d’idees que nun aprovecha. Aporfia na acumulación pola acumulación, xuntar hermanos y primos, races estremaes d’estilos musicales o lliterarios, altures y baxures, ensin criteriu. Apradiar productos culturales a lo xole (epítome del consumismu pa probes) ye símbolu d’avance, modernidá, aspectu cool, sentíu de la presencia nel obligáu cestu de la cotidianiedá. Esti aturullamientu antróxase de bytes, kilobytes, terabytes... d’alcuerdu coles regles, o ausencia d’elles, que dicta la web. Muncha xente trema’l discu duru del ordenador con información a la que nun va acceder enxamás, d’un xeitu asemeyáu al caóticu baturiciu d’internet, onde’l criteriu dignificador de la esperiencia, el saber meditáu del estudiu o la conciencia de la personalidá puesta en presente desapaecen pa dexar pasu a la profecía del númberu, del incrementu na información accesible (entendío como posible acasu, non como oportunidá conveniente).


De resultes d’ello, ye como si l’enólogu qu’enantes peñeraba les etiquetes que vistíen les sos botelles de vinu, colección artística d’arumes, testures, sabores, pinacoteca d’uva fermentada, agora s’entregara al garrafón del númberu, del cuantimás meyor, axuntando caldos y entumeciéndolos hasta dexar un vinu de garrafón. Como fai l’atuñáu, nun se gasten les perres na felicidá de vivir sinón nel pozu mortuoriu y ermu del simple aforoñe.
Nun voi echar d’internet y los sos méritos (munchos), pero nun me presta un res qu’esos vezos se treslladen a la vida d’un xeitu que produz remor. Una vida fecha entós de pequeños detáis, ensin unidá personal. Ye como si les persones dexáremos de ser la referencia del orde pa ser preseos d’un estáu superior de consciencia. L’antiguu bibliófilu cuidaba los estantes onde s’enriestraben los llibros, dibuxando asina’l mapa de papel de la so filosofía, puntu de vista o historia personal. El llugar dictaba la conclusión. Esta nueva reducción al detái, al momentu, al númberu, a la lletra minúscula nun ameyora’l sabor de les coses valioses, anque pequeñes, que puea haber, sinón qu’al aviesu: fai perder la perspectiva del bosque, y yá nun vemos nin los árboles, nin la llume que los calez, nin l’aire que sutrume la herba, nin los sentidos rastrexan deseos o odios, y vuélvese too borrín, nuna realidá encercinada y aforfugante.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.