De les razones d'estos exercicios

Nun tamos nunca na nuestra dómina, tamos siempre más allá, diz Montaigne. Asina, tolos sentimientos y pensamientos del ser humanu van empobinaos pal futuru según l’autor francés. Tamién ye verdá que conozo munchos escritores pa los que’l futuru ye l’únicu presente. Dándo-y un repasu a les decenes de páxines que llevo escrites nestos exercicios d’asturianu constato qu’hai unes esmoliciones concretes que tienden a remanecer alcuando y asáltame la dulda a cuenta de la utilidá que pudieran esconder, si fora’l casu. Dende llueu, nun ye la conocencia pública nin los premios futuros el motor de la tinta que mancha la moleskine onde van primero les palabres de mio. Calamitosus est animus futuri anxius, dixo Séneca, dalgo asina como que desgraciáu ye l’espíritu preocupáu pol futuru. Cuando escribo equí esto que digo y que diré, nun lo faigo col envís de la posteridá, ya que mal voi algamar la fama pública (nin siquier privada si arreparo al propiu prestixu familiar) escribiendo a saltu de mata, nuna llingua en coma clínico, y cultivando xéneros impopulares como la poesía o l’ensayu. 


L’arna futura del escritor asturianu pasará, en tou casu con dificultaes, pela novela o pel escándalu, non peles reflexones que tienen dalgo de soliloquiu y otru pocu de descripción vagamente antropolóxica sobre la redolada: esti país pequeñu, periféricu y cantábricu de carácter, arrequexáu nos arrabaldes d’Europa, sía’l que sía l’axetivu que-y colguemos a arrabalde. Pero ye cierto que los que dan un repasu al so pensamientu solo en silenciu o alcuando en voz alta nun lu esaminen tan fondo como los que faen d’ello’l so estudiu, la so obra y el so oficiu (y estes palabres llevan tamién la firma de Montaigne). El yo contradictoriu forma parte arriendes del yo particular y coherente que mira y opina. Na poliédrica güeyada que les persones aventen a la realidá acolúmbrase en conxuntu la realidá toa. Los diarios d’Hilario Barrero tráenme Nueva York al maxín, la so imaxe como un tou, como un símbolu de dalgo más qu’una organización xeográfica y urbana, y amás vienen con ello los arumes de comides probaes, les manotiaes a dellos llugares de palpu sedosu, los recuerdos de díes pasaos. Los pensamientos de García Martín, o Xuan Bello, o Josep Pla, o Camba, o Gaziel, o l’escritor que sía que me fale del mundu al traviés d’elli, los sos pensamientos, dicía, allumen el cuartu escuru onde acesmen les culpes, les redruñes y les vergüences que la insinceridá o la indulxencia hacia ún mesmu escusen con aloyes poco convincentes.
Nun sé si esti esamen fai de dalquién meyor persona, pero polo menos sirve p’asitiase y afitar convencimientos o igüar erros. L’interés públicu que puean tener estes páxines vendría decidíu pola calidá y variedá de los camentamientos que susciten. Les referencies lliteraries o filosófiques qu’adornen estos testos son, de xuru, méritos prestaos, y tamién llaves adecuaes pa les puertes qu’abren a palabres meyor construyíes y xustificaes que les míes. De toes maneres, mientres pasen les hores nes qu’escribo, la vida pasa más duce, y menos traidora y revesosa. Y dexar que’l tiempu vaya firiendo ensin duelgu paga la pena y la miseria d’esti baulaque lliterariu.

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