Ente montañes



Hoi’l cielu abrióse al día con ropes buxes y, como ye vezu, asómome a la ventana pa ver el mundu. Compruebo que sigue ehí, nun cambió de sitiu, y eso nun dexa de tranquilizame. La lluvia sobre la ciudá xunce la naturaleza colo urbano, la piedra trabayada de los adoquines y la tierra ensin aflechar de les praderíes. Peles cais pasen setes negres y de colores, baxo les que s’escuenden dalgunes palabres risonderes, unos pasos rápidos, un home qu’acarreta caxes de verdura pal mercáu, dellos biecos serios, dos nenes con mandilones garraes a manos adultes, l’esllendor d’unos güeyos llentos, la vida que pasa.
Escribe Josep Pla que la seronda ye la época más afayadiza pa los trabayos del home corriente. A min paezme que pal asturianu estos díes d’orbayu, ente serondiegos y ivernizos igüen una rutina necesaria, un cloroformu al traviés del qu’alendamos hasta volvemos dependientes, señardosos si nos falta y odiándolu si lu padecemos. Una marca nel pelleyu, una señal de reconocimientu. Los asturianos qu’emigren guarden un ciñu a la tierra que xustifiquen cola señardá familiar, les charres colos collacios y otres satisfacciones físiques y dalgo paxareres como la comida y la sidra. Con too, tengo pa mín qu’ensin sabelo son otros recuerdos los que furen nel subconsciente p’amenalos a volver a esta tierra: la lluvia, la chafardina, l’orpín, la trolla, y toes eses formes de regallar l’ánimu nel alma, magar que nos apolmone la esistencia o creyamos talo.

La seronda asturiana ye una seronda romántica, amorosiega y platónica. Ye una seronda pa vivir en primera persona, pero a lo lloñe, tres la ventana: la seronda de Mieres vívola estallazáu en sofá baxo una manta y esteláu poles gotes de lluvia que ciquiten nos cristales, chiscando’l vanu la ventana, mientres la borrina come los cumales y los picoretos de los edificios más altos. Los praos encercinaos de La Matiná remanecerán verdinos dientro d’unos díes, cuando’l sol apruzca otra vuelta como l’alcuentru con un amigu inesperáu, pa depués perder el verde nunca dafechu hasta la primavera. Al rodiu les cases de Les Casetes, la ñebla emblanquez la pintura de les paredes y los árboles paecen héroes épicos d’otru tiempu, como a resguardu de la mortalidá propia y ayena. L'añu ta a un cantu de camudar y tovía l'iviernu nun entró de frente y a matar.
El paisaxe asturianu tien propiedaes de llibru, de páxines vives onde trema un ser humanu, que diría Whitman: los praos pindios de verde escuro, los pueblos espardíos como gotes d’agua buxo, los regatos ente peñes, rebexaos quién sabe por qué razones, hasta la borrina ente cumales d’esti serondiegu, eternu, tiempu d’orbayu, too ye lletra impreso qu’escribieron homes y muyeres sobre’l llienzu de la tierra. Paisaxes qu’aliten cada día nes sos manes.

Y como pienso que la física cuántica enséñanos a reconocer la realidá como una esencia en permanente construcción pal individuu qu’accede a ella, nesti casu yo, el paisaxe qu’apunto en volanderes nestes fueyes de llibreta ye un paisaxe de mio, y tien l’interés sospechosu o inciertu d’amosar semeyes úniques, non pola guapura sinón pola particularidá de ser míes, que yá dicíen los llatinos que de gustibus et coloribus non disputandum. Otru verá otru paisaxe, otres cases, otros árboles, y será’l mesmu pueblu, pero será tamién distintu y cuánticu, y hasta ciertu puntu guapu o feu a voluntá del qu’escribe o llee’l paisaxe.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.