Obsolescencia ideolóxica



D’un tiempu a esta parte dame por pensar que l’aforfugu col que furrulamos na sociedá anguaño ye una falcatrúa estudiada y cucia pa emporcar la visión de la xente, la so capacidá de xuiciu. Supónse que vivimos nel intre, nel momentu, no inmediato de les comunicaciones y los sentimientos. Los pensamientos furrulen al traviés de tweets y frases feches onde la reflexón relluma pola ausencia y les palabres vacíense de conteníu pa ufiertar un mensaxe de márketin, de venta y compra cenciella, de marques publicitaries y publicidá de vida feliz. Por embargu, cuido qu’hai un retrocesu ideolóxicu por muncho que se vista de modernidá y nueves tecnoloxíes, o reciba l’encontu de llibros y medios de comunicación p’antroxar de comprobación científica lo que ye una postura ideolóxica. ¿Qué postura?
Volvemos al sieglu XIX y a una situación social y esistencial propia d’hai ciento cincuenta años. Empobínennos al esclavismu y nun queremos velo pola dureza de la imaxe que reflexa l’espeyu. Paez una esaxeración, pero atopo pocos argumentos febles. El fin últimu del ser humanu ye convertise en ser productor, lo mesmo que nos primeros tiempos de la industrialización. Los nenos entamen a trabayar de pequeños porque la escuela nun busca ser un mediu d’enculturización (o aculturización nel casu rural) sinón de preparación pal trabayu, que ye tanto como dicir pal trabayu mesmu. Igual que nel siglu XIX el guah.e entamaba a trabayar d’aprendiz durante un porrón d’hores y asina siguía hasta su muerte, agora escaeciéronse de los planes d’estudiu cualesquier interés por preparar a los escolinos nuna cultura humanística innecesaria pal productor (términu n’obsolescencia) o, meyor dicho, emprendedor. El empresariu nun riquier ser humanos críticos o cultos: necesita mano d’obra preparada y flexible. En ciertu mou, hubo un avance dende entós, porque agora los neños aprenden dende pequeños a ser flexibles, a cambiar de trabayu ensin mayores problemas con tal de caltener la productividá. Nun se necesita la historia, nin la filosofia, nin el llatín, nin la lliteratura. Necesítase un obreru qu’aumente la competitividá, adaptable, prácticu, que trabaye bien n’equipu, directu de planteamientos y cerráu nes conclusiones. Les disciplines humanístiques estorben porque faen pensar y, como la pastilla de Matrix, enseñen a ver la verdadera realidá que s’arrequexa aculló del instante o rescamplíu d’un eternu presente.


 Amunchayá llamábense aprendices, y agora llámense escolinos, pero entrambos taben preparándose pa desendolcar un trabayu, ser productivos, meyorar los resultaos de la empresa. Depués de dalgunes décades, l’obreru retirarase xusto pa morrer o morrerá n’actu de serviciu. Agora la edá de xubilación retrásase a los 67 años y pueque a los setenta nun tardando muncho. Naces pa trabayar y muerres trabayando. O sía, yes un esclavu. Les llibertaes son les mesmes que tien un mur na xaula, un mur feliz de que-y dexen unes hores pa dormir o consumir los productos que fabrica. Vivimos nuna xaula d’oro tremada de cachivaches tecnolóxicos y entretenimientos televisivos con paisanos en calzoncillos corriendo tres un pelotu o muyeres vocingleres criticando les ofienses y yerros d’otres famoses pola pura razón de ser famoses. Quiciás nun tea mal la esistencia d’esos sustitutos del tiempu, que nos ayuden a siguir vivos, almitiendo la derrota ideolóxica que nos enseñaron dende nenos y que nos renueven pela televisión en cada telediariu. Que la vida ye asina, qu’hai que ser feliz coles pequeñes coses. Que les perres nun dan la felicidá. Nun hai más salida que ser felices un pocu, pa qu’unos pocos sían felices un muncho. O eso espero, que sían felices, porque sinón sería’l colmu de la indecencia. Esta xaula ta construyida por ellos y ye la xaula de la realidá. Mercar ye necesario pa perpetuar el mecanismu d’activación d’esa realidá, la única posible. Si dexamos de mercar la realidá dilíese y nosotros tamién, que dependemos d’ella. Y somos felices nella, como’l mur.
La obsolescencia ideolóxica de dellos conceptos como llucha social, proletariu, solidaridá (salvo si tapez la caridá) o alternativa social y económica empobínanos al vértigu de lo inevitable, el fin últimu de la desesperanza y perende de la sumisión. Como escribe Lipovetsky, el consumu ye una estructura abierta y dinámica, que desime a los individuos de los llazos de dependencia social, y consigue una lóxica disciplinaria y xerárquica. Pámique universaliza los modos de vida, al empar que singulariza a los seres humanos n’esclavos solitarios del mercáu. El capitalismu como la muerte nun pue camudase, ye la única opción posible, y nun queda otro que la resignación. Les urnes son el ritual atéu de la democracia, el rezu necesariu a un dios que nun escucha, como tolos demás dioses, el sacrificiu periódicu que se consuma y se consume en sí mesmu pa mayor gloria de los políticos reinantes o los reyes gobernantes. La tranquilidá de saber que se ta faciendo lo que debe facese sirve d’anestesia pa la producción diaria de bienes de consumu, de sentimientos de consumu, d’ilusión falsa, de modernidá obsoleta pola so propia naturaleza de regresu al pasáu. Al puru esclavismu.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.