Del poder y la potencia



Tuvi estos díes reflexonando sobre los políticos n’Asturies. Y voi cociendo la idea de que nesto tamién tenemos les nuestres particularidaes, zunes y defectos. Depués de bien d’años caleyando per ayuntamientos y conseyeríes autonómiques pueo afirmar ensin munchu equivocame que conozo un pocu la forma de ser y tar d’estos especímenes asturianos tan raros y inquietos. Por regla xeneral, son xente educao, consciente del puestu onde reposen, y nun tienen muches esmoliciones acullá de ganar les prósimes elecciones. Dedíquense a vexetar nel sillón (barrunto que dalgún fai la fotosíntesis, pero que conste que nun lo tengo comprobao entovía), y a resolver, o daqué paecío, los problemes que-yos xurden de parte de los vecinos, un pocu a impulsu y otru pocu según lo que diga’l partíu.
Los resultaos tan a la vista. Un inmovilismu absolutu, una cascancia eterna por camudar coses nun vaya ser que s’estropien dafechu les poques que furrulen mal. Según Aristóteles, poderosu tien que ser el que tien el poder del principiu del movimientu o del cambiu. La definición de poder vien construía pola capacidá d’emburriar la realidá nun sentíu determináu, aniciando’l movimientu. Esi impulsu nun esiste nes alministraciones asturianes. El principiu del movimientu vien de Madrid, onde s’asitia l’estadillu mayor de los partíos y dicta les conveniencies pa dalgunos españoles en función de la presión recibida. Los políticos asturianos siéntense nos escaños autonómicos o locales con otru envís. Siguiendo a Arquímedes, tou cuerpu políticu somorguiáu nun líquidu d’allabances esperimenta un puxu d’abaxo p’arriba igual al pesu del allabances desapolináu de los oyíos d’otros políticos rivales. Asina, los políticos asturianos nun faen por iguar los problemes de los vecinos, sinón que se dediquen a dar parabienes pa recibir allabances y votos qu’escaqueen a los otros políticos, que tamién se dediquen a lo mesmo con estremaos resultaos. El casu ye somorguiase nel líquidu de los apretones de manes, de los abrazos y los saludos, del cariñu solidariu, mancomunáu y caciquil que tan bien se nos da nesta tierra. Güei por ti, mañana por min. Los políticos tienen el poder, pero nun lu exercen si nun ye pa siguir atolenaos énte la intelixencia, pasivos, evitando que bazcuye’l líquidu amnióticu onde atropen los preseos democráticos que convierten en privilexos, naguando pa nun vese azotaos fuera d’esi cómudu y nutriciu estatus social. La táctica ye echa-y la culpa al otru, ensin que nunca les responsabilidaes nun chisquen a la familia, que los trapos sucios, yá se sabe, llávense en casa.


Mentantu y non, los políticos asturianos son un poder ensin potencia, bultos sospechosos en actu y en potencia. P’Aristóteles la potencia ye un conxuntu de posibilidaes que tien una sustancia pa ser dalgo distinto de lo que ye. Un guah.e ye un home en potencia porque tien la capacidá de ser home. Poro, ye un guah.e n’actu y un home en potencia. Agora ye un guah.e, pero tien la posibilidá de llegar a ser un home. ¿Podemos imaginar otru estáu de coses? ¿Dalquién ye quién p’albidrar qu’un conceyal se perxudique a sí mesmu si ye pa beneficiar a la mayoría? ¿O siguen diciendo a too que sí, anque sía contradictorio y depués nun puean cumplir lo que prometen? Quiero pensar qu’hai otres formes más amañoses de facer les coses. Envede naguar namás que por arrepresar el puestu, la mesa y el despachu, los políticos asturianos son, en munchos casos, mequetrefes en actu y estadistes en potencia. Tienen la capacidá, pero nun son a llevantáse percima de la propia mediocridá, qu’amás nun ye l’Aurea Mediocritas d’Horacio o’l mesmu Aristóteles, una mediocridá en metá de la escelencia o areté, sinón una mediocridá mediocre de pura ineficiencia, una mediocridá ruina, hasta de risa y patetismu, si nun fuera poles consecuencies.
Lo malo ye que, como tamién diz Aristóteles, el poderosu pue usar la facultá de camudar otru oxetu p’ameyoralu o pa empeoralu, pa llevalu al cumal de lo escelente, onde s’asitia el puntu mediu d’areté, o pa llevalu al puntu mediu aritméticu o inclusive más abaxo del conxuntu de posibilidaes previsibles. Nel casu de nueso y conociendo’l percal, tengo pa min que cualesquier cambiu diba ser pa lo segundo, pa peor.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.