Branu de munchu vagar



Nesti branu tardíu, qu'al fin nos visitó con galbana y della vergoña, neblinosu y tristón, la xente aprovecha cualesquier resquiciu de sosiega pa invadir les cais a la gueta de meses y sielles onde xintar un daqué pa morder y beber. Será que vivo en Mieres del Camín, una burbuya de xubilaos en tientes, pero la crisis económica algamonos ensin que rematara en crisis esistencial. Poro, pienso qu'hai dalgo fundamental d'estoicismu nel carácter asturianu. Nun abulta cosa fácil vencenos per aciu de murnia o orbayu. Tampoco les allegríes s'acueyen con saltos y carcayaes, ye verdá. Debe ser el nuestru humor atlánticu, que ye más de sorrisa (un biecu ente divertíu, coñón y resináu...). Sabemos que la Rueda de la Fortuna xube y baxa y ye cuestión de tiempu que cambien les tornes.
El baruyu de la xente nes terraces, ente vinos, sidres y pinchos descomunaos, dalgún glayíu, neños corriendo ente les meses y travesando l'acera pa peligru de vieyos y despistaos, saludos a voces ente conocíos que nun se vieran dende la mañana, les moces encestando cacagüeses y pipes en cubos d'aluminiu, los perros xunto a les sielles o baxo les meses, la tele de cada chigre al altu la lleva tracamundiándose col soníu de la tele d'al llau, too ello forma un cuadru impresionista de sesudu aprovechamientu del tiempu. ¿Crisis? ¿Ú ta esi fenómenu que trestorna? Nesta vida siempre termina por abocanar. Como dicía Mae West, sólo se vive una vez y si lo faes bien, una vez pue ser suficiente. Paezme una de les declaraciones d’estoicismu más exemplares que tengo lleío. Aparenta un cantu al hedonismu, pero bien lloñe d’ello hai un mofu de resignación imprescindible neses palabres. Esto l’asturianu, y voi esparder la reflexón acullá les llendes de Mieres, aplícalo con procuru y ensin pena o reconcomiu nengunu. L’asturianu, pamidea, xuaega cola vida, na vida, y fai d’esi xuegu una intelixente manera de mirar. Préstanos ver el gris en tola paleta de colores, con dalgún puntín bermeyu o mariellu, pa que nun nos llamen sosos. Y abrazamos la crisis con fustas de xugador de póker, albidrando que tres les puertes del futuru atoparemos la carta ganadora. O non. ¿Acasu importa?


Los asturianos descubrimos hai tiempu que la vida ye deséu, non significáu (dicíalo Charles Chaplin en Candilejas). Otra fras estoica; quiciás un pocu epicúrea tamién. A lo meyor por eso tamos tan refalfiaos de creencies y cures, y padecemos entós d’un ateísmu militante, diletante y soterrañu que nos separa d’otres tierres españoles más caldies, castellanes, espansives, sureñes o, simplemente, piadoses. La vida ta falta de sentíu, y esi deséu de saborguiala acompanga davezu a los asturianos como una necesidá, un destín, un conocimientu impecable de que la muerte afáralo too. Pue qu’esa necesidá d’estrincar la vida, al empar, sía tamién la nuestra condena, pola neciura en negar la realidá y asumir la responsabilidá de les culpes como principiu de remisión y solución de los problemes. Asina tamos: enroscaos nos nuestros defectos de siempre, abandonaos a la incapacidá.

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