De la virtú



Sigo a vueltes con Aristóteles y los políticos asturianos, que tienen un daqué de siloxismu que nun acabo de pescanciar. Pamidea los políticos son esa condición pública de servidores de los vecinos, qu’asumen les responsabilidaes de gobiernu col envís d’amenar los destinos de la tierra respectiva y los sos habitantes. La esencia d’ellos alcuentrase entós nel exerciciu de l’acción de gobiernu col enfotu de que miren pol interés xeneral pal ameyoramientu de la sociedá. Dicho esto, según Aristóteles la virtú defínese como l’areté, la escelencia como acción empobinada a la natura propia de cada ser. Esto ye: la virtú cúmplese cuando la acción se dirixe a satisfacer la esencia del ser qu’actúa. Los políticos virtuosos sedríen los que actúen cola sida de cumplir la so esencia de servidores del interés xeneral que dicíamos enantes, los que busquen el bien xeneral porque ye’l bien propiu, que ye tamién la parte básica d’ellos como políticos.
Bono, pues yá reflexoné n’otru artículu que los políticos asturianos d’acción poca o ninguna. Más bien viven nun estáu de catalepsia y paralís qu’acomoda mui bien de veces cola ruina capacidá intelectual qu’amosen. Va too xuncío nun círculu cada vez más viciosu. Con too, na reflexón del otru día mentí un pocu a sabiendes, porque l’acción d’un políticu nunca nun ye nula dafechu. Hai un daqué de movilidá qu’abre dos opciones estremaes a cuentu d’esto y que nun atalanto la preferencia o conveniencia más apode. Actúen, ye verdá, n’ocasiones contaes, pero fáenlo y convien decatase de si lo poco qu’actúen s’axusta a la so natura. Voi esplicame.
Una de dos: o los políticos actúen conforme a la so naturaleza, mirar polos intereses d’ellos, robar, prevaricar, enchufar… Y entós la virtú de la so esencia cúmplenla con creces, pero el diagnósticu moral dexa abondo que deseyar. O la so esencia ye’l serviciu cabal y intelixente al ciudadanu porfiando por algamar los oxetivos anunciaos nos respectivos programas electorales causa de la so elección. Y entós nun cumplen la esencia de la so naturaleza por razones de sobra conocíes y que podemos recordar en forma calificativa como egoísmu, zorramplonería, deshonestidá, pazguatismu, tochura... Poro, nun podemos dicir d’ellos que sían virtuosos ni escelentes.


Nel primer casu, ún nun pue dexar de pensar que hai que camudar la esencia del políticu, que ye tanto como camudar la sustancia, que ye lo mesmo que prescindir de los políticos como mecanismu de gobiernu democráticu. Si los políticos tan ehí pa robar nun hai necesidá d’ellos, nin ye apode da-yos votos y falsa llexitimidá democrática (la llexitimidá gánase nel exerciciu y non sólo nes urnes) nin paga la pena emperrase en caltenelos empicoretaos nos sos cargos, a la espera de que pasen cuatro años, a la gueta d’una nueva escusa democrática na qu’empozase a sí mesmos o a la so galdidura moral y política. Porque l'usu de palabres sacrosantes ablaya más, muncho más moralmente, que la bayura de delitos cometíos con esi telón d'impunidá que llamen aforamientu. Como escribía Vicente Verdú hai bien d'años, la política ye un edificiu desvalixáu, ensin moblame, a lo que yo añadiría que, pancima, ta habitáu por inquilinos que s'enferronen a palabres que yá nun signifiquen nada pa ellos: tresparencia, honestidá, decencia, respetu, vergoña. Too val pa siguir nel poder, inclusive los xuegos de palabres, les falacies, les puertes llingüístiques a nenguna parte como esi “nun me consta”, que tanto se lleva agora y que voi utilizar la prósima vez cuando me toque pagar la declaración de la renta.
La segunda opción, la de que la esencia del políticu sigue siendo'l serviciu al ciudadanu, pesie a que s'estremen en poco de los delincuentes comunes, como nun sía porque'l delitu merecería mayor pena y menor gloria, desemboca nun engañu masivu onde parte la culpa va ser nuestra por nun pone-y bozal al perru o tomar medíes más dures y contundentes. Si los políticos sobren, entós ye la hora de los ciudadanos, que tienen que tomar les riendes evitando'l populismu de los mesies... Si la esencia de la democracia ye'l gobiernu del pueblu, ¿por qué delega'l pueblu les competencies que-y son propies? ¿Dexes acasu que to casa te la gobierne'l vecín? Pues eso.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.