Formes de ser y tar

Lleí ayeri unes palabres de Xuan Bello nes que reflexonaba sobre les munches persones qu'había dientro d'elli, tolos yos pasaos que yá nun volverán, esniciaos por tiempu. Nun lo dicía con estes mesmes palabres, pero fueron lo que me tresmitieron y yá sabemos que la llectura de caún ye una reescritura de munchos sobre lo mesmo.
¿Cuántes persones fui? ¿Cuántes persones soi? Tengo poco de lo que sentime arguyosu, pero sí qu'atopo dientro de min un ciertu enfotu na mio capacidá d'adaptación o sobrevivencia, indentificando lo primero colo segundo. Yo tamién siento que viven acorrompinaos nel mio pechu unu y munchos, una bayura de persones que yá nun reconozo. Hai un poema de Gunnar Ekelöf que vienen a dicir que “cada home ye un mundu, ocupáu / por series ciegos n'escura rebelión / contra'l rei que los gobierna”. ¿Quién, entós, ye'l mio rei? Téngomelo preguntao davezu, y nun me debiera estrañar que los demás me traten de formes distintes a veces, quiciás por descolocase énte esos otros que me gobiernen. Como nos versos de Victor Botas, “(...) Nadie sabe / (si hemos de ser precisos) otra cosa que todos esos nombres que yo fui...”
Por embargu, l'asturianu mediu, esi asturianu de biecu borrinosu y manes con mugor de tierra húmedo (al asturianu estándar imaxínomelu asina ensembre), pamidea que ye unu siempre. Como una característica de nós, un signu o niciu que solo camuda cuando nos da la ventolera o nos entra'l mieu a la imaxe que torna l'espeyu. L'asturianu de llibru aposienta nel llar familiar y nun mueve, nun avanza nin retrocede, queda y cría foruñu, polvu o povisa según lo duru que sía. Ye la so forma de ser y tar. Un paisanu tien una palabra (neso toi d'alcuerdu y miré dende pequeñu de nun faltar a tan sagráu sacramentu de bon asturianu), pero'l tiempu y la intelixencia tamién agatuñen les voluntaes, sobre too cuando eses voluntaes acolúmbrense más como neciures que como rellumos d'honestidá. Y nesto tengo duldes de que los asturianos caigamos no primero enantes que no segundo.


 Cuanto atopes a dalquién pela cai y nun yes a reconocelu o elli a ti, avezo a preguntame si soi aquel que conocieron o soi otru que nun sabe de sí mesmu. Desconozo si se trata d'un problema d'identidá más o menos aparatosu, pero cuido que ta poco esparcío o guardo yo y más naide la esclusiva del regalu. Tampoco m'alcuerdu de les razones poles qu'ún de los yos anteriores pue ser enemigu de los otros yos colos que me cruzo. Lo peor, en tou casu, del asuntu ye cruzame col espeyu del pasáu y nun albidrar el rostru esi que fui, y descubrir que yera yo enantes de dalgún duelgu. Digo que ye lo peor porque me referten esa ausencia de remordimientos pola pérdida de lo que dexe atrás, pero pa min ye lo meyor porque necesito camudar, xirar, desapaecer en cada vuelta del camín pa siguir siendo yo o dalgún de los yos imprescindibles en los que me convierto cada día. ¿Qué tien de malo ser meyor persona a costa de ser distintu?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.