Madrid (II)

Falaba la selmana pasada d’alcuentros con escritores el tiempu que tuvi en Madrid. Na Asociación Colegial de Escritores tuvo tamién Félix Romeo. Recuérdolu como un home seriu y coñón al empar, que remanaba la escena con soltura y falaba posao. Fuimos depués a tomar daqué y preguntó a los que tábemos ellí d’ónde viníamos y qué mos prestaba. Cuando-y falé d’Asturies y de qu’escribía n’asturianu y castellán, díxome una fras que nun se m’escaecerá enxamás: “Si yo tuviera la fortuna de tener una lengua propia, sólo escribiría en esa lengua. No sabes la suerte que tienes...”. Resultóme bien paradóxico qu'un fulanu d'Aragón atroxara la rellumante intelixencia que-y faltaba a munchos asturianos. Quedárenme escolingando aquelles palabres el restu la tarde, y tovía al escurecerín, cuando llegué a la parada de metro d’Atocha y salí a la cai pa cenar dalgo na cafetería de la esquina, siguía pensando nel prestixu d’una llingua fuera del llugar onde nació, la estraña sensación de ser estranxeru en casa d’ún.
Otru día atopé a Xuan Bello escargatando nos llibros de Cuesta Moyano, faciendo yo lo mesmo, a la gueta d’ese siendes que los llibros abren cuando menos espera ún. Fuimos a tomar dalgo y fízome recomendaciones de qué autores lleer n’asturianu, y de la situación de la lliteratura y la llingua, y dalgún conseyu que tovía guardo na memoria y prefiero dexar ehí. Con Xuan tengo falao muncho, pero prestóme enforma l’alderique de Madrid, más que nengún otru, más qu’aquel na Nuechevieya de nun sé qué añu en La Buraca, que bien que me rií con elli. Prestóme más esti alderique madrilanu. Quiciabes, porque yera como facer los edificios de la redolada un pocu más míos, del terruñu.
Madrid, ciudá pergrande y distinta, vestida de ropa guapo de domingu nel Barrio Salamanca y de diariu en Lavapiés. Nuna sidrería de Lavapiés o seique nuna vinatería (nun sé yá) quedé con David M. Rivas, escritor y profesor de verbu rellumante y idees felices. Dalguna cosuca guardo tamién d’aquella charra, cuando acababa elli de sacar Xente de perende, unos cuentos antropolóxicos d’Asturies que nagüen por una segunda parte (o polo menos, los llectores d’ellos). Con David falé tovía más n’otra ocasión nel tren que xubía p’Asturies, acoldaos na barra del vagón-cafetería.
Con too, de les persones y personaxes qu’andaben perellí nengún alcuentru me prestó tanto como’l que tuvi na estación d’Atocha un vienres que volvía p’Asturies. Baxaba nun ascensor a les víes y nel grupu de xente al que m’averé pa garrar sitiu había un paisanu de barba gris y gafes de pasta qu’escondíen unos güeyos tristes. Nun podía creyer que toa aquella xente tuviera tan pancha, sosegaos y indiferentes al meru fechu de tar al llau d’aquel home. Asina que púnxime al llau d’elli nel ascensor, como un depredador sexual o un acosador violentu, y cuando salimos pregunté-y cola voz tremosa si yera Ángel González, el poeta (nun fora ser que les semeyes m’engañaren). Díxome que sí, y yo conté-y quién yera y los mios petites lliterarios. Falé-y de los amigos comunes y elli contestó a les mies entrugues con educación y bon humor (más de lo que merecía un fulanu desconocíu que t’asalta en metá de la cai y el tiempu) mientres montábemos nel tren y díbemos caún pal so vagón y pal so sitiu. Depués, volvimos a charrar na cafetería del tren (otra casualidá feliz, o pue que non, porque paecióme qu’elli pasó’l viaxe ende). Foi una parpayuela más reposada y llarga, d’eses que paguen la pena cuando l’interlocutor ye quien yera.


Acabantes de llegar a Mieres, vilu por última vez, col pitu na mano, deseyándome suerte dende’l vanu de la puerta, aprovechando la parada pa da-y unes calaes al fumu. Recuerdo que tuvi tol viaxe retolicando na cabeza la impresión de conocer a Ángel González y que naide más lu reconociera. Y cuando lu saludé pa despidime y entamé a baxar les escaleres pa cruciar la vía, siguí pensando na mio suerte. Siempre fui politeista no poético, con tres dioses mayores. Nun conociera a Antonio Machado, porque de la que nací yá nun yera dable, nin a Borges porque nun tenía xacíu nin ocasión daquella y depués tampoco dio tiempu, pero pueo dicir que conocí (un intre, una migayina namái) a Ángel González. Nun ye poco.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.