Lliteratura asturiana (VI)

¿Qué parte de la enerxía d’un escritor tien que dedicase a asitialu nun grupu? Pregúntome siempre si’l mio carácter tímidu y roceanu coles folixes y demás baruyos de xente nun será’l motivu d’esta solitú lliteraria qu’acarreto davezu, esta marxinalidá automática respective a otros escritores. Siento almiración fonda por muncha xente de les lletres, pero dame la impresión qu’esi sentimientu nun ye mutuu, nin siquier colos mesmos llectores. Escribo, dexo'l papel nuna botella y arrefundio esi mensaxe al mar editorial de la indiferencia. ¿Pasará-y a otros o será zuna de mio?
Atopo un aisllamientu íntimu y señardosu na lliteratura asturiana, como si unos autores vivieran desconectaos d’otros, y los llectores dayuri, nun apartaderu indetermináu de promeses. ¿Ónde se celebren les xuntes d’escritores? ¿Cómo pue ún zarapicar contra un llector qu’eche de les sos obres o les ponga nun pedestal si acasu? ¿Cuadraron toles meses reondes? ¿Ónde se garren llazos pa xuncir palabres, pensamientos, alderiques…? De xuru qu’hai esos conceyos y nun m’inviten… Nesti nivel de reflexones, el mio pasáu solitariu entevénase col mio presente apuráu de xeres y obligaciones, y nun sé si esos grupos de poder social, nel sentíu orteguianu del términu, esisten o non. ¿Hai una rede d’autores afitándose unos a otros colos sos llibros y eloxos?
Con too, tengo duldes sobre los pexes qu’esa rede recueye al debalu del destín. ¿Qué poder social puen algamar los escritores n’asturianu? ¿Qué capacidá d’influyencia moral? Poder social nun supón un poder fácticu y material; aseméyase más a esa presencia que tien dalquién presente pola so presencia o poles charres al rodiu d’elli o d’ella na so ausencia. Pámique mui pocu. Nun ye sólo la pasividá de la repercusión lliteraria nos suplementos culturales; lo qu'espero son eses lluces intelectuales semando con palabres los discutinios públicos, nuevos Zolas d’esti sieglu y nesti requexu de tierra.
 

Nel mio casu abúltame desmoralizador, nel sentíu de falta de moral o ética nos pensamientos de la sociedá pública y nel sentíu de murnia resignación énte una realidá testerona, emperrada en nun facer casu de delles voces disconformes. Quiciás guardo la inocencia de pensar que los escritores puen ayudar a pensar a los llectores y tamién entre sí. Nun me refiero, claro, a les posibles obviedaes que sía yo a pescanciar del mundu que m’arrodía, sinón al enfotu na intelixencia de los nuestros intelectuales. ¡Cuánto nun me prestaría atopar les reflexones d’un Ramón d’Andrés, un Marín Estrada, un García Oliva o un Antón García na boca de los políticos o los periodistes de mesa y engarradiella verbal, o nos columnistes de periódicu en papel, o nos artículos de revistes de pensamientu…! Y nun se trata de tar d’alcuerdu con ellos, ni siquiera con tolos sos argumentos (que munches veces nun lo toi). Les referencies, por embargu, son siempre foriates, como si la importancia del pensamientu apode se midiera pola llonxanza xeográfica.
De lo que toca a los llectores ando bien despistáu, porque ye una especie humana cola que nun me cruzo de siguío. ¿Ónde pue ún descubrir los güeyos que percorrieron les lletres qu’escribí hai tiempu pa ellos y pa min? Seique esos güeyos atropen inda l’esllendor de los mios pensamientos o sólo un furacu negru, fondu, inesplicable. A lo peor la conmoción foi sólo cerebral, ensin el tremor de los sentíos del cuerpu, timoneles del recuerdu, y más en temes lliterarios.
Tantes preguntes y tan ruines respuestes…

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