VIEYERA

Tou ser humanu suaña más tarde o más tempranu cola inmortalidá, non sólo la inmortalidá del alma, esa bisarma fuxitiva que la relixón s’emperra en vistir de carne, sinón la eternidá d’esa carne que, de fechu, la relixón condena ya inora. Según dalgunos estudios podríemos vivir hasta 120 años sin too fora bien, que nunca va por razones xenétiques o otres. Dizque Elias Metchnikoff pensó que diera col santu remediu de la inmortalidá a base de yogures, y la visita de la parca podría aplazase si se vence’l supuestu envelenamientu del cuerpu pola flora intestinal. Esti home nun yera nengún tochu, sinón Premiu Nobel de Fisioloxía y Medicina. Húbolos que ficieron suposiciones abondo más arriesgaes, como Brown-Séquard, que s’inyectó nes venes estractu de los tolanos, o sía de los coyones, testículos o glándules xenitales, de carneru. Otros como Eugen Steinach y Serge Voronoff decatáronse por testículu de mono, seique pola proximidá xenética colos homínidos. Toos estos investigadores teníen la zuna de que la conservación del ánimu xuguetón diba rellacionao col allargamientu de la vida, nuna metonimia tan rixosa como desafortunada. La vieyera, por embargu, va algamándonos a toos colos sos dedos llargos. Nun te garra de sutaque o ensin previu avisu. La lluz de la llámpara va apagando adulces, y sientes los años pasar na velocidá del caudal de tensión que pones nos asuntos de la vida. Avieyar consiste muncho perder dramatismu, facer de la vida dalgo menos tráxico cada día. La xente mozo carauterízase asina pol melodrama, igual que la infancia ye’l terrén de la comedia. El xéneru cinematógráficu va camudando al xéneru psicolóxicu o comedia de costumes pa terminar na tercera edá del xéneru negru (yá un tiempu presidíu poles muertes qu’asoceden al rodiu ensin un criminal claru). En tou casu, la esperiencia esclaria los colores de les emociones; va faciéndoles más nidies, menos arrebataes, allabanaes pol cinismu. Y asina los años trescurren y contando la metá del trayectu acolúmbrase’l final con un ciertu cabréu, non tanto polo qu’hai acullá, que nun va implicar dolor nengún, sinón polo que queda equí, que siguirá’l so rumbu escaecíu’l mundu de que dalquién con sangre, pelleyu, llárimes, muérganos, tactu o consciencia tuvo equí. L’otro, l’amenorgamientu de fuerza vital, ánimu folixeru o festexu de la carne, va sobrellevándose tovía con dignidá y prudencia, a la espera d’entrar nesa edá averada a la xubilación cada vez más llonxana en que la prudencia tornó dafechu en resignación, de tal xeitu que la perda de fuerces ye más síntoma que causa, y pancima nun ye uniforme pa tolos sentíos del cuerpu. Por eso diz coñón un amigu míu, rogando a Dios: ay, Señor, ¿por qué cuando me quitasti les fuerces nun me quitasti tamién les ganes?

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